نحوه تولید تیزرهای تبلیغاتی با استفاده از موشن گرافیک

 


تیزرهای تبلیغاتی با استفاده از موشن گرافیک یکی از شیوه های موثر برای جذب مخاطبان و افزایش شناخت برند است. فرقی نمی کند شما مدیرعامل یک کسب و کار، مدیر بازاریابی یا محتوا یا هر سمت دیگری باشید، موشن گرافیک ابزاری برای جذب مخاطبان امروزی است و حتما قبل از مشاهده این مطلب هم با اسم آن برخورد داشته اید و ممکن است چند باری هم برای فروش بیشتر از آن استفاده کرده باشید. اگر در گذشته تجربه خوبی از آن کسب کرده اید که قطعا مسیر خود را به درستی طی کرده و حرفه ای عمل کرده اید اما اگر بازخورد خوبی از آن نگرفته اید این مطلب برای شما مفید خواهد بود چراکه باعث می شود دید دقیق تری نسب به آن داشته باشید و از وظایف خود به عنوان سفارش دهنده و همچنین تعهدات طراح نیز اطلاعاتی داشته باشد. همچنین می توانیدبرای آشنایی با موشن گرافیک و  انواع تکنیک های آن به مطالبی که در گذشته منتشر کرده ام مراجعه کنید. در ادامه مراحل تولید یک تیزر تبلیغاتی با استفاده از موشن گرافیک را با هم بررسی خواهیم کرد.


برنامه ریزی: در ابتدا باید برنامه ریزی دقیقی برای تولید تیزر تبلیغاتی با موشن گرافیک داشته باشید. این شامل تعیین هدف تبلیغاتی، شناخت مخاطبان، نوع پیام و محتوا، زمان اجرا و بودجه است.

سناریو نویسی: برای تولید تیزر تبلیغاتی با موشن گرافیک، ابتدا باید یک اسکریپت نوشت که در آن پیام تبلیغاتی به صورت کوتاه و مفید به شکل داستانی تعریف شده و به تصویر کشیده شود.

طراحی شخصیت ها و اشیاء: بعد از نوشتن اسکریپت، باید شخصیت ها و اشیاء مورد نیاز برای تیزر تبلیغاتی طراحی شوند که شامل طراحی کاراکترها، محیط و اشیاء است.

انیمیشن: بعد از طراحی، باید شخصیت ها و اشیاء را به صورت انیمیشنی به حرکت درآورد. برای این کار می توان از نرم افزارهایی مانند Adobe After Effects برای کارهای دوبعدی و  Auto Desk Mayaدر کارهای سع بعدی استفاده کرد.

آهنگسازی و صدابرداری: برای تولید تیزر تبلیغاتی با موشن گرافیک، باید یک موسیقی متن مناسب انتخاب کنید. همچنین، صداهای مختلفی مانند صدای خنده، صدای در، صدای بارش باران و... به عنوان جلوه های صورتی به کار برده می شوند.

تدوین: در این مرحله، تمامی اجزای تیزر تبلیغاتی به همراه صدا و انیمیشن به یکدیگر متصل می شوند و نهایی می شوند. برای تدوین، می توان از نرم افزارهایی مانند Adobe Premiere Pro استفاده کرد.

آزمایش و تجزیه و تحلیل: بعد از تدوین، باید تیزر تبلیغاتی با موشن گرافیک تولید شده را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد. این کار به این هدف که آیا پیام تبلیغاتی به درستی منتقل شده و مخاطبان را به خود جذب کرده است انجام می شود.

انتشار: در نهایت، بعد از تایید نهایی، تیزر تبلیغاتی با موشن گرافیک باید در شبکه های اجتماعی، تلویزیون، وب سایت شرکت و دیگر پلتفرم های دیجیتال منتشر شود.

در کل، تولید یک تیزر تبلیغاتی با موشن گرافیک نیازمند یک تیم حرفه ای از طراحان، توسعه دهندگان، آهنگسازان و تدوینگران است. این فرآیند زمانبر و پیچیده است، اما نتیجه نهایی، یک تیزر تبلیغاتی جذاب و موثر است که می تواند به شناخت برند کمک کند و باعث افزایش فروش شود.